کارگردان World of Warcraft، جان هایت گفته است که شرکت Blizzard Entertainment برنامهای برای استفاده از هوش مصنوعی جهت تولید محتوای برای گسترش ورلد آف وارکرفت ندارد و از آن استفاده نخواهد کرد.
در گفتوگو با رسانه IGN جان هایت به این نکته اشاره کرد که بلیزارد تنها برای تسهیل فرآیندهای وقتگیر و یا آن دسته از کارهایی که کارکنان نمیتوانند از پس آنها برآیند از «یادگیری ماشینی» استفاده میکند، و تقریبا قسمت اعظم عناصر هنری ورلد آو وارکرفت را هنرمندان و طراحان خواهند ساخت. برای مثال از یادگیری ماشینی در طراحی زره مناسب شکل بدن شخصیتهای متعدد World of Warcraft استفاده شده و تنها هماهنگی نهایی آن بر عهده طراحان و هنرمندان بوده.