مدتی پیش در ماه دسامبر در مراسم The Game awards2024 بازی Okami sequel به طرز شگفت انگیز و کاملا به دور از انتظار معرفی شد. این موضوع برای خیلی ها هیجان انگیز بوده است، نه بخاطر قدیمی بودن آن، بلکه به واسطه تاثیر آن بر محبوبیت این سری اهمیت ویژهای برای مردم دارد. درحالی که بسیاری میگویند بازی اصلی برای کپکام یک شکست تجاری است اما انگار کپکام مدتی طولانی منتظر فرصتی مناسب برای احیای این سری بازی بوده است.
اینطور که رسانه ها میگویند، بازی Okami در طی این سالها فروش موفقی نداشته است. این بازی از سال ۲۰۰۶ تا امروز تنها ۲۷۰ هزار نسخه بر روی Play station 2 فروخته است. به عنوان یک بازی انحصاری آن زمان نمیتوان توقع زیادی از آن داشت اما از آنجایی که توسط چنین ناشری عرضه شد، انتظارات را برآورده نکرد.
اما بالاخره چند سال پیش بخت و اقبال به بازی Okami روی آورد و نسخه های مختلفی از جمله HD edition بازی برای سیستم عامل های دیگر منتشر شدند و مجموع فروش تمام آنها باهم به ۴.۶ میلیون نسخه میرسد.
این فراز و نشیب ها معمولا زیاد دیده نمیشوند.
همانطور که آقای یوشیاکی هیرابایاشی در آخرین مصاحبه خود با مجله IGN میگویید:
من میدانم کسانی هستند که از مشغول شدن به این بازی لذت میبرند، اما مشکل ما اعداد و ارقام است. معمولا زمانی که به آمار فروش بازی ها نگاه میکنیم، آنها درحال کاهش هستند. بعضی اوقات دچار فراز و نشیب هایی میشوند اما معمولا اوضاع به همین شکل است. اما Okami، ما میبینیم که بازیکنان به وضوح از بازی لذت میبرند و با این نتیجه، بازی Okami یک سری بازی جذاب و خاص است.
او همچنین اعلام کرد که کپکام مدتی است درحال کار بر روی Okami sequel است. هرچند او در ادامه توضیح داد که ناشر نیازمند افراد کلیدی است تا در این پروژه کار کنند و بازی موفق بشود و این مدتی زمان میبرد تا این افراد کنار هم جمع بشوند. او همچنین به دو بخش مهم که یکی از آنها Machine head است که شامل تعدادی از افرادی که قبلا بر روی این بازی کار کردند، مانند کیوهیکو ساکاتا و همچنین به آقای هیدکی کامیا، کارگردان بازی اصلی که در سال ۲۰۰۶ شرکت کپکام را ترک کرد تا Platinum games را تأسیس کند و در پر سال ۲۰۲۳ از آنجا جدا شد تا Clevers را تأسیس کند، اشاره کرده است و گفته است او هماکنون مشغول کار بر روی Okami sequel اند.
کامیا میگوید او همیشه به دنبال خلق پروژه Okami sequel بوده است. درست زمانی که ایده ها در ذهن او خطور کردند، او برای سالها تاکید داشت که در Platinum games خواهد ماند و خودش بر روی بازی جدید Okami کار خواهد کرد. یکی از علت هایی که او تصمیم به انجام این پروژه گرفت، تمایل کپکام بود؛ اما علت مهمتر، طرفداران Okami بودند. طرفداران این بازی درست مانند Amaterasu که با ستایش بندگانش زنده میماند، دنباله Okami به واسطه عشق و محبت طرفداران شکل گرفت.
کامیا به IGN میگوید:
شنیدن و دریافت این حجم از محبت از سوی طرفداران این بازی من را به وجد آورد.
اگر به عقب برگردیم و نگاهی به هر نسخه بیندازیم، همیشه میتوانیم چیزی را پیدا کنیم که طرفداران آن را دوست دارند و کالاهایی که از این گیم وجود دارند را استفاده میکنند. میتوان نتیجه گرفت عشق به این بازی درحال گسترش است.
و درنهایت، تین عشق و علاقه بود که مارا وادار به شروع این پروژه کرد. اگر تشقویق شما طرفداران نبود، ما این مسیر را ادامه نمیدادیم. از همه شما بسیار ممنونم.
منبع:IGN