تکنولوژی

شخصیت‌های مجازی اپل ویژن پرو، فضایی شدند

اپل ویژن پرو پوستر

اپل قابلیت پرسونای هدست ویژن پرو، که واقعاً نسخه دیجیتال کاربران است، بهبود بخشیده است. اکنون شما می‌توانید از طریق شخصیت‌های فضایی این هدست، در برنامه‌هایی که دارای قابلیت SharePlay هستند برای همکاری، بازی یا تماشای فایل‌های رسانه‌ای با دیگران استفاده کنید.
این ویژگی جدید اپل با نام “پرسونای فضایی” شناخته می‌شود و هدف آن این است که کاربران حس بیشتری از حضور در یک فضای فیزیکی مشترک با دیگران داشته باشند. اپل این ویژگی را در سال گذشته معرفی کرده بود، اما تاکنون برای کاربران در دسترس نبوده است. اگرچه تصور این ویژگی ممکن است کمی دشوار به نظر برسد، اما می‌توانید در ویدیوی زیر آن را مشاهده کنید.

همانطور که در ویدیوی فوق قابل مشاهده است، به نظر می‌رسد هر کاربر با این ویژگی قادر است به طور مستقل کنترل کند چه چیزی را مشاهده می‌کند و بدون تأثیر بر تجربه کاربر دیگر، مکان قرارگیری یک شیء را تغییر دهد. همچنین با پشتیبانی از قابلیت صدای فضایی، می‌توانید تشخیص دهید که طرف مقابل شما در کدام بخش از فضای مجازی حضور دارد.

برای استفاده از این ویژگی، شما باید حداقل از VisionOS 1.1 استفاده کنید و در طول تماس FaceTime گزینه Spatial Persona را انتخاب کنید. همچنین حداکثر پنج نفر می‌توانند به‌صورت هم‌زمان در یک جلسه “پرسونای فضایی” حضور داشته باشند.

“تیم کوک”، مدیرعامل اپل، هفته گذشته اعلام کرد که هدست ویژن پرو در ادامه سال 2024 در چین عرضه خواهد شد. همچنین نسخه وب اپ استور اپل ویژن پرو چند هفته پیش برای کاربران قرار گرفت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *